Voor aanvang van het schooljaar Leerlingen, ouders en leerwerkplekken informeren Schoolstructuur aanpassen (flexibel naargelang instroom) Screening geschikte leerlingen en leerwerkplekken Wettelijke bepalingen (addendum, klassenraad, toelatingsvoorwaarden, standaardtraject) Begin schooljaar Geschikte schoolbegeleiders informeren (PAV, praktijk- en trajectbegeleiders) Matching jongere/bedrijf (bedrijfsbezoeken, kennismakingsgesprekken) Mentoren informeren (ook over de app met de digitale opvolgingstool) Administratieve hulp aan bedrijven + taakverdeling binnen het opleidingsplan Overeenkomsten in orde brengen Schooleigen planning aanpassen Duale werking afstemmen binnen schoolstructuur (hoe organiseren binnen de school? (uurroosters, begeleiding op de leerwerkplek …)) Evaluatie- en opvolgingsdocumenten (hoe synchroniseren indien parallel ook ‘gewoon’ onderwijs; wat behouden en wat wijzigen?) Administratie (extra leerlingvolgsysteem, afwezigheden in systeem verwerken) Extra tijd voorzien voor opvolging socio-juridische vragen i.v.m. duaal leren Inspiratie nodig? Raadpleeg volgend ESF project: ESF Project